I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 18 October 2011

KERJAYA SEBAGAI POLIS

Polis berkas Geng Buyat



MOHD. KAMAL (dua dari kiri) menunjukkan sebahagian barang curi yang dirampas daripada dua lelaki pada sidang akhbar di Pasir Puteh, Kelantan semalam.




PASIR PUTEH – Tanda tanya penduduk di tiga buah kawasan yang sering kehilangan harta benda akibat kejadian pecah rumah dan curi motosikal terjawab apabila polis memberkas dua daripada tiga ahli Geng Buyat baru-baru ini.
Ketiga-tiga suspek berusia di antara 16 dan 36 tahun itu diberkas pada 9 Oktober lalu secara berasingan di rumah masing-masing selepas polis menjalankan siasatan dan risikan.
Difahamkan, Geng Buyat yang bergiat aktif sejak tiga bulan lalu menyasarkan rumah dan motosikal penduduk di sekitar Kampung Saring, Kampung Kelubi dan Taman Perumahan Jannati, dekat sini untuk diceroboh dan dicuri. Nama Buyat diambil sempena panggilan salah seorang suspek.
Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, Deputi Supritendan Mohd. Kamal Zainal berkata, polis menemui barang curi bernilai RM50,000 sebaik menahan dua suspek berusia 16 dan 36 tahun pada pukul 4.30 pagi di Kampung Padang Siam dan Kampung Kelubi di sini.
Katanya, suspek berusia 16 tahun itu tidak lagi bersekolah manakala seorang rakan mereka berusia 20 tahun dari Kampung Kelubi dapat melarikan diri.
“Polis yakin dapat menyelesaikan lapan kes pecah rumah dan curi motosikal dengan tangkapan tersebut. Seorang rakan mereka yang terlepas akan dapat diberkas tidak lama lagi kerana kita mempunyai segala maklumat mengenainya,” katanya.

No comments:

Post a Comment